Rozliczanie projektu

Aby rozliczyć projekt w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 należy złożyć wniosek o płatność wraz z wymaganymi załącznikami w terminie określonym w umowie o przyznanie pomocy

SPOSÓB WYPEŁNIANIA WNIOSKU

Wniosek sporządza się na formularzu udostępnionym na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa lub na stronie internetowej prow.lubelskie.pl w zakładce „Dla realizujących projekty – Wzory dokumentów”.

Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty zgodnie z listą załączników określoną we wniosku w sekcji „Informacja o załącznikach”.

ZŁOŻENIE WNIOSKU

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Urzędzie Marszałkowskim w wersji papierowej. Zaleca się, aby wniosek był wypełniony elektronicznie i wydrukowany, a następnie zapisany na informatycznym nośniku danych np. płycie CD. Nośnik ten należy wraz z wnioskiem dostarczyć do Urzędu Marszałkowskiego.

Przed złożeniem wniosku do urzędu należy upewnić się, czy:

  • wniosek oraz załączniki zostały podpisane przez Beneficjenta/osoby reprezentujące Beneficjenta/pełnomocnika w wyznaczonych do tego miejscach;
  • wypełnione zostały wszystkie wymagane pola wniosku;
  • załączone zostały wszystkie wymagane dokumenty, zgodnie z sekcją „Informacja o załącznikach”.

ROZPATRZENIE WNIOSKU

Rozpatrując wniosek Urząd Marszałkowski sprawdza zgodność realizacji operacji lub jej etapu z warunkami określonymi w Programie, ustawie, rozporządzeniu, przepisach odrębnych oraz umowie, w szczególności pod względem spełnienia warunków wypłaty pomocy w zakresie kompletności i poprawności formalnej wniosku oraz prawidłowości realizacji i finansowania operacji.

W przypadku, gdy wniosek zawiera braki np. brak poprawnego dokumentu, niedołączenie wymaganego dokumentu, brak poprawnie wypełnionych pól wniosku, urząd może wezwać dwukrotnie Beneficjenta, w formie pisemnej do ich usunięcia, w terminie 14 dni od dnia doręczenia pisma.

W przypadku, gdy w trakcie rozpatrywania wniosku niezbędne jest wyjaśnienie faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienie dowodów na potwierdzenie tych faktów, urząd może wezwać Beneficjenta w formie pisemnej do złożenia pisemnych wyjaśnień w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisma.

W trakcie weryfikacji wniosku mogą zostać przeprowadzone wizyty na miejscu lub kontrole na miejscu oraz kontrole na zlecenie, w celu zweryfikowania zgodności informacji zawartych we wniosku o płatność i dołączonych do niego dokumentach ze stanem faktycznym lub uzyskania dodatkowych wyjasnień.

Po pozytywnym rozpatrzeniu każdego z wniosków o płatność dokonuje się wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy.

Wróć na górę