Zapraszamy do udziału w seminarium „Honkong bramą do rynku chińskiego”

Agencja Rozwoju i Mazowsza S.A. oraz Hong Kong Trade Development Council serdecznie zapraszają do udziału w seminarium „HONGKONG bramą do rynku chińskiego” 15 stycznia 2019 (wtorek), godz. 10.00 – 14.00 Agencja Rozwoju Mazowsza S.A., ul. Świętojerska 9, 00-236 Warszawa, Sala Konferencyjna na I piętrze.

Od roku 1997 Hongkong posiada status Specjalnego Regionu Administracyjnego (SAR) Chińskiej Republiki Ludowej. „Jeden kraj, dwa systemy” to wynegocjowany pomiędzy Chinami i Wielką Brytanią koncept, dzięki któremu Hongkong zachowuje polityczną niezależność, z wyjątkiem polityki zagranicznej i kwestii bezpieczeństwa państwa. Mimo swej niedużej powierzchni oraz zaledwie kilkumilionowej populacji Hongkong jest 7 największą gospodarką handlową świata. Ponad 90 procent PKB Hongkongu pochodzi z sektora usług, co sprawia iż jest on najbardziej zorientowaną na usługi gospodarką na świecie, a także jednym z największych eksporterów zegarków, gier i zabawek, telefonów komórkowych oraz elektroniki.

Hongkong to również brama na rynki azjatyckie dla eksporterów. Ponad 90% importowanej do Hongkongu żywności przeznaczone jest do ponownego eksportu. Wypromowane tu marki łatwiej sprzedają się w Chinach kontynentalnych, ponieważ chińscy konsumenci są przekonani o wysokich standardach jakości i bezpieczeństwa produktów europejskich dostępnych na półkach sklepowych w Hongkongu. Hongkońskie firmy wyspecjalizowały się we wprowadzaniu zachodnich marek na rynek chiński. Swoją skuteczność zawdzięczają nie tylko ugruntowanym kontaktom i znajomości lokalnych przepisów i kanałów dystrybucji, znaczną rolę odgrywa tu rozumienie zarówno kultury i języka zachodu, jak i mentalności chińskiej. Jeśli chodzi o polskie produkty największe szanse na powodzenie w Hongkongu mają: żywność i napoje, produkty i technologie ICT, meble i wyposażenie wnętrz, szkło, artykuły luksusowe, biżuteria z bursztynem, kosmetyki, sprzęt medyczny i suplementy diety.

Podczas seminarium dowiedzą się Państwo, jakie znaczenie ma Hongkong w sprzedaży transgranicznej i dlaczego firmy z całego świata otwierają tu swoje przedstawicielstwa a także co, jak i dlaczego warto eksportować do Chin. Będzie również mowa o Nowym Jedwabnym Szlaku, programach wsparcia dla przedsiębiorców oraz zasadach współpracy z Alibaba.com. Na koniec swoimi doświadczeniami podzielą się przedsiębiorcy, którzy pierwsze kroki na rynku chińskim mają już za sobą.

Seminarium jest bezpłatne.

 

PROGRAM SPOTKANIA

10:00 – 10:30       Rejestracja uczestników

10.30 – 10:40       Otwarcie spotkania – Pan Piotr Słojewski, Wiceprezes Agencji Rozwoju Mazowsza S.A.

10:40 – 10:50       Projekt 6.2.1 – „Sieć Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)” – Centrum Obsługi Inwestora

                             i Eksportera, Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.

10:50 – 11:20       Hongkong bramą do rynku chińskiego – Pani Anna Dowgiałło, przedstawicielka warszawskiego biura

                             Hong Kong Trade Development Council (HKTDC)

11:20 – 11:50       Doing business in Hong Kong – Key considerations and best practices – Pan Dr. Darren Chong, Director,

                             China Business Group Leader in PwC CEE, Russia and Eurasia

11:50 – 12:05       Przerwa kawowa

12:05 – 12:35       Platformy e-commerce w sprzedaży transgranicznej do Chin – Pan Aleksander Ciepiela, Dyrektor w firmie

                             Ponte Limited (HK), partner Alibaba Group/ Tmall.com

12:35 – 12:55       Doświadczenia polskiego przedsiębiorcy na rynku Hongkongu – Pan Rafał Dziobko,

                             Prezes Zarządu, Stoczek Natura sp. z o.o.

12:55 – 13:15       Praktyczne rozwiązania logistyczne w transporcie do Chin i Hongkongu – Pan Krzysztof Nowosad,

                             Prezes firmy Lei Food & Drinks

13:15 – 13:30       Pytania i odpowiedzi

13:30                    Lunch

Więcej informacji znajdziecie w załączniku.

 

Wróć na górę